30 abril 2010

Receptes de cuina d’arreu del món



RISOTTO DE BOTIFARRA I BOLETS
Ingredients
- 350g arròs
- 1 ceba mitjana
- 50g camasecs secs
- 100g xampinyons
- 1 botifarra
- 1/2 got vi blanc
- 1 litre brou de verdures
- 3 cullerades parmesà ratllat
- 1 nou de mantega
- oli d'oliva
- sal
Preparació:
1.- Un parell d'hores abans de començar a cuinar poseu els bolets secs en remull.
2.- Talleu la ceba ben petita i els xampinyons ben nets a làmines primes. Escorreu els camasecs i renteu-los bé per si queda una mica de terra.
3.- Poseu 3 cullerades d'oli d'oliva en una cassola i feu enrossir la ceba durant 2-3 minuts a foc mig. Afegiu la botifarra esmicolada. Quan la botifarra sigui daurada, afegiu els bolets i deixeu que vagin agafant el gust del sofregit i s'evapori l'aigua que deixen anar.
4.- Afegiu l'arròs i coeu-lo a foc mig-alt durant 2 ó 3 minuts, sempre remenant amb cura. Tot seguit, banyeu-lo amb el vi blanc i deixeu que evapori l'alcohol.
5.- Aneu afegint el brou ben calent a poc a poc i continueu la cocció durant uns 18 minuts (a foc mig, sense deixar de remenar i afegint brou cada cop que l'arròs hagi consumit el brou de la cassola). Rectifiqueu de sal si cal.
6.- Afegiu una nou de mantega i el parmesà ratllat. Aneu remenant fins que la mantega i el formatge es desfacin.
7.- Apagueu el foc i deixeu reposar l'arròs un parell de minuts abans de servir-lo.

Deixa un comentari
23 abril 2010

Receptes de cuina d’arreu del món



APPLE CRUMBLE (Regne Unit)
Ingredients:
8 Pomes
225 gr. Sucre blanc
Suc de una Llimona
125 gr. Sucre moreno
125 gr. Margarina
225 gr. Farina
Canyella
Preparació:
Escalfeu el forn. Peleu les pomes en rodanxes i col·loqueu-les a la plata que es faci servir per al forn. Tireu el sucre blanc, la canyella i el suc de llimona per sobre. Barregeu la margarina, el sucre moreno i la farina fins que formi molles. Poseu aquesta barreja sobre la base de pomes i coeu-ho al forn durant 1 hora.
Serviu acompanyat de gelat o crema.

Bon profit!!!

Deixa un comentari
21 abril 2010

Factors de protecció dels adolescents



Factor de protecció: Atribut o característica individual, condició situacional o context ambiental, que inhibeix, redueix, o atenua la probabilitat de patir un trastorn o problema específic.

Factors de protecció d’ampli espectre


  1. Família contenidora amb bona comunicación interpersonal

  2. Alta autoestima

  3. Projecte de vida elaborat, fortament internalitzat

  4. Locus de control intern, ben establert

  5. Sentit de la vida

  6. Permanència en el sistema educatiu forma

  7. Elevat nivell de resiliència


Resiliència
El terme resiliència prové de la física, i es refereix a una qualitat de determinats materials de no deformar-se davant les pressions i els cops, i a la seva capacitat de resistència al xoc.

L’aplicació d’aquest terme a les ciències de la salut sorgeix de la següent pregunta:
Perquè alguns individus que creixen en situacions d’adversitat són capaços de madurar de manera saludable i productiva, mentre que existeixen individus que sembla que mai seran capaços de superar les adversitats experimentades durant els primers anys de vida?

Deixa un comentari
20 abril 2010

Factors de risc dels adolescents

Factor de risc: Condicions socials, econòmiques o biològiques, conductes o ambients que estan associats o causen un increment de la susceptibilitat a un trastorn o malaltia especifica, una salut deficient o lesions.

Factors de risc d’ampli espectre


  1. Família amb pobres vincles entre els seus membres

  2. Violència intrafamiliar

  3. Autoestima baixa

  4. Pertànyer a un grup amb conductes de risc

  5. Deserció escolar

  6. Projecte de vida dèbil

  7. Locus de control extern

  8. Baix nivell de resiliència

Deixa un comentari
19 abril 2010

Adolescència i salut


  • Persistència del pensament màgic

  • Sensació d’invulnerabilitat

  • Baixa percepció del risc

  • Baixa percepció de la severitat

  • Excessiva confiança en la solucionabilitat dels problemes

  • Valoració positiva del risc com a distintiu de l’estil de vida

Deixa un comentari
27 abril 2010

Segueix-nos al Facebook

Des de fa poc, pots seguir tota l'actualitat de la campanya Allloro des del propi facebook. Segueix el següent enllaç i fes-te'n amic!

http://ca-es.facebook.com/people/Lloro-X-Als-Adolescents/100000900076235

Deixa un comentari
22 abril 2010

La marihuana incrementa en un 41% el risc de trastorns psicòtics



El consum del cànnabis durant la joventut incrementa en un 41% el risc de patir trastorns psicòtics en els anys posteriors, adverteix un estudi de científics del Regne Unit. Aquesta investigació, publicada a la revista “The Lancet”, pretén cridar l’atenció internacional sobre una droga considerada “tova” que reconeixen consumir al menys un cop per setmana un 20% dels joves del mon.
Per arribar a aquesta advertència, els experts, de les universitats britàniques de Cardiff (Gales) y Bristol (Anglaterra), van comparar els resultats oferts per 35 estudis realitzats fins l’any 2006.
Van descobrir que aquells que havien consumit cànnabis alguna vegada tenien un 41% mes de possibilitades de patir algun tipus de psicosis que aquells que no havien tingut contacte amb la droga.
La probabilitat de desenvolupar alguna classe de trastorn mental psicòtic es doblava en el cas de aquells que consumiren marihuana amb major assiduïtat amb respecte als que no havien provat mai la droga.
"Hem descobert una associació consistent entre el consum del cànnabis i símptomes psicòtics, incloent els desordres psicòtics que comporten discapacitats", afirmen els experts en l’article de la revista. "Les autoritats públiques han d’advertir a la gent sobre aquesta droga tan popular. Creiem que tenim ara probes suficients como per dir-li a la gent que l’ús del cànnabis incrementa el risc de desenvolupar una enfermetat psicòtica mes endavant", afegeixen.
Els científics analitzaren a mes la relació entre la marihuana i algunes manifestacions de trastorns mentals com la depressió, les idees de suïcidi i la ansietat, però no van trobar una relació tan clara com amb les enfermetats psicòtiques.

FONT: THE LANCET. 2007 JUL;370:319-328.

Deixa un comentari
20 abril 2010

Factors potenciadors de resiliència

Suport social: Jo tinc...


  • Persones de l’entorn en qui confio i que m’estimen incondicionalment

  • Persones que em posen límits per a que aprengui a evitar els perills i problemes

  • Persones que em mostres per mitjà de la seva conducta la manera correcta de fer les coses

  • Persones que volen que aprengui a funcionar sol

  • Persones que m’ajuden quan estic malalt o en perill, o quan necessito aprendre coses.


Fortalesa interna: Jo sóc...

  • Una persona per qui els altres senten estima i afecte

  • Feliç quan faig alguna cosa bona pels altres i els mostro el meu afecte

  • Respectuós amb mi mateix i amb els altres


Fortalesa interna: Jo estic...

  • Disposat a responsabilitzar-me dels meus actes

  • Segur de que les coses em poden sortir bé

  • Habilitat: Jo puc...

  • Parlar sobre coses que m’asusten o m’inquieten

  • Buscar la manera de resoldre els problemes

  • Controlar-me quan tinc ganes de fer alguna cosa perillosa

  • Buscar el moment apropiat per parlar amb algú o actuar

  • Trobar algú que m’ajudi quan hi necessito

Deixa un comentari
19 abril 2010

Característiques de l’adolescència

Grup d'Amics d'Allloro


  • Aparició dels canvis fisiològics maduratius

  • Crisis d’identitat

  • Sentiments d’incomoditat i inadequació davant els canvis corporals

  • Desig d’èsser adult

  • Conflictes freqüents amb els pares i alters adults

  • Sentiments d’ambivalència i contradicció

  • Labilitat i inestabilitat emocional

  • Curiositat i fantasies sexuals

  • Gran preocupació per la imatge corporal

  • Actes “boixos” davant personatges rellevants

  • Activitat sexual masturbatoria

  • Despertar brusc de la consciència moral: adquisició del propi sistema de valors

  • Inici de la maduresa i de les relacions sexuals

Deixa un comentari
16 abril 2010

Receptes de cuina d’arreu del món

STRAMMER MAX (Alemanya)
Ingredients:
1 llesca (tipus pagès) de pa integral, millor de multicereals, per a cada persona
mantega
formatge tipus "tranchetes"
pernil salat
1 o 2 ous

Preparació:
Unteu la llesca amb la mantega i poseu-hi el formatge a sobre. Poseu les llonzes de pernil en una paella o planxa amb molt poc oli. Quan estigui una mica torradet, trenqueu els ous a sobre procurant que quedin centradets. Un cop la clara hagi quallat, traieu-ho de la paella i poseu-ho sobre la llesca; el formatge es va fonent i està deliciós!!!
Guten appetit!!!

Deixa un comentari
  • Farmàcies

    Troba les farmàcies de guàrdia

    Torelló Aceves
    Manlleu Rosell
    Vic Tanyà


  • Centres atenció
    primària d’Osona

  • Carpeta Personal de Salut

    Consulta el document PDF abans d'accedir-hi
  • Canal Salut

    El portal de salut de la
    Generalitat de Catalunya
  • Salut i Escola

    Contacta amb la teva infermera
    de forma confidencial.
  • Infermera virtual


    Informació, suggeriments i consells.
  • Vacunes

    - Vacunes sistemàtiques
    - Consells i vacunacions a viatgers internacionals

  • Tabaquisme


    Tractament del tabaquisme a la Catalunya Central 2015
  • Allloro Facebook!