26 agost 2011

Factors de risc Limfomes no Hodgkidians

Factors de risc no modificables




  • Algunes alteracions genètiques: En els limfomes no hodgkinians, la cèl·lula anormal presenta alteracions en l'estructura del genoma que donen lloc a una expressió de diversos gens que afavoreixen la formació del càncer.

  • Edat: La incidència augmenta amb l'edat, especialment després dels 40 anys.


Llegir més Deixa un comentari
22 agost 2011

Utilitzem correctament els medicaments

Fes una llista amb els medicaments que et prens:
Nom; dosi; quan i com s’han de prendre; durant quan de temps; al•lèrgies a medicaments o aliments; medicaments que prens sense recepta, així com plantes medicinals
Porta la llista dels medicaments que t’estàs prenent sempre que vagis a la consulta del metge de capçalera, infermer, dentista, especialista, a la farmàcia o a l’hospital.
Recomanacions d’ús
Comprova sempre que el medicament a prendre és el correcte.
Guarda els medicaments en els envasos originals i amb el seu prospecte.
Respecta l’horari de presa de la medicació. En cas d’oblit d’una dosi, no doblis la presa següent.
Respecta la durada del tractament.
En cas de medicaments líquids utilitza el dosificador de l’envàs per tal d’evitar errors en la dosificació.

Llegir més Deixa un comentari
19 agost 2011

Dia Mundial de l’Assistència Humanitària

L'OMS ha designat el 19 d'agost com el "Dia Mundial de l'Assistència Humanitària".
Aquesta jornada brinda una ocasió per retre homenatge a tots els homes i dones que treballen per salvar vides i protegir la salut de les persones afectades per les situacions d'emergència, causades ja sigui per conflictes o per desastres naturals.
Aquests esdeveniments tenen sovint conseqüències mortals, i els que ofereixen ajuda posen en risc la seva vida. Aquesta jornada representa també una oportunitat per recordar al personal d'acció humanitària que ha perdut la vida assistint a altres i així sensibilitzar l’opinió pública.
El tema d'enguany és "Som personal d'assistència humanitària".
OMS

Deixa un comentari
16 agost 2011

Factors de risc Limfoma de Hodgkin

Factors de risc no modificables




  • Edat: La malaltia de Hodgkin és més freqüent en persones d’entre 15 i 34 anys i en persones de més de 55 anys.

  • Sexe: És lleugerament més comú en el sexe masculí.

Llegir més Deixa un comentari
12 agost 2011

Què cal fer en les cremades menors?

Tingueu sempre en compte l'ordre de les accions: protegir, alertar i socórrer. Un cop hàgiu comprovat que l'entorn és segur, aparteu la víctima de l'agent causant de la cremada si la vostra seguretat no corre perill;
Traieu-li la roba, els anells, les pròtesis dentals mòbils i les joies, si escau. No li tragueu la roba si està molt enganxada a la pell o si la cremada és molt extensa;
Renteu la cremada amb sèrum fisiològic o amb aigua. Si és amb aigua, s'ha de fer durant un mínim de vint minuts a temperatura tèbia. L'aigua elimina agents nocius i disminueix el dolor i la inflor. En cremades extenses, eviteu deixar tovalloles o gases humides durant molt de temps, per risc de baixada de temperatura corporal. Si és possible, oferiu al ferit un entorn amb una temperatura confortable;
Netegeu la cremada amb aigua i sabó. Els antisèptics poden retardar-ne la curació. Si la ferida és molt bruta, podeu fer servir antisèptics com el iode, però no hi apliqueu mai cremes, pastes de dents, olis ni pomades específiques per a les cremades menors. En cas que utilitzeu antisèptics, només els heu d'aplicar a les zones on la pell està intacta; mai dins la ferida;
Els professionals mèdics valoraran si cal aplicar la vacuna del tètanus i si és millor cobrir la ferida o deixar-la al descobert.

Llegir més Deixa un comentari
24 agost 2011

Com podem prevenir la pèrdua de memòria?

1. MANTENIU un bon control dels factors de risc vascular: la hipertensió, el sucre i el colesterol.
2. CUIDEU la vostra alimentació realitzant una dieta sana i equilibrada.
3. EVITEU l’automedicació (molts problemes de salut poden derivar d’un mal ús dels fàrmacs), l’hàbit enòlic i el tabaquisme.
4. ESTIMULEU l’activitat física i intel•lectual.
Realitzeu algun tipus d’exercici físic de forma continuada. És tant bo pel cos com pel cervell.
No us oblideu d’aprendre quelcom nou cada dia i de mantenir la vostra activitat social.
L’òrgan que no treballa, s’atrofia. Estimuleu i manteniu els hàbits que més us agradin (llegir, fer puzzles, jugar a cartes, escacs, fer treball manual, etc).
Si teniu problemes de memòria i/o realitzeu amb més dificultats les tasques del dia a dia, consulteu amb el vostre metge de capçalera.


Matilde Barneto Soto

Deixa un comentari
20 agost 2011

Intoxicacions Alimentàries

Les intoxicacions alimentàries es produeixen quan una persona consumeix un aliment en mal estat, contaminat o tòxic.
Els primers símptomes són diarrea, vòmit, debilitat i febre, i poden aparèixer entre dues i sis hores després d'haver consumit l'aliment que ha fet mal. Les recomanacions en cas d'intoxicació alimentària són:




  • Eviteu la deshidratació i comproveu si hi ha una millora progressiva. La recuperació dels tipus més comuns d'intoxicació alimentària, amb vòmits i mareig, triga un parell de dies;

  • Durant aquesta recuperació, no consumiu aliments sòlids fins que la diarrea no hagi passat, i eviteu els productes làctics, perquè podrien retardar-ne la recuperació;

  • Beveu líquids, que no siguin llet ni begudes amb cafeïna, per tal de reposar el líquid perdut en la diarrea i els vòmits. Són útils les begudes isotòniques com les que es prenen durant la pràctica de l'esport;

Llegir més Deixa un comentari
18 agost 2011

Dia Mundial de l’Assistència Humanitària (19 d’agost)

L'OMS ha designat el 19 d'agost com el "Dia Mundial de l'Assistència Humanitària".
Aquesta jornada brinda una ocasió per retre homenatge a tots els homes i dones que treballen per salvar vides i protegir la salut de les persones afectades per les situacions d'emergència, causades ja sigui per conflictes o per desastres naturals.
Aquests esdeveniments tenen sovint conseqüències mortals, i els que ofereixen ajuda posen en risc la seva vida. Aquesta jornada representa també una oportunitat per recordar al personal d'acció humanitària que ha perdut la vida assistint a altres i així sensibilitzar l’opinió pública.
El tema d'enguany és "Som personal d'assistència humanitària".


OMS

Deixa un comentari
14 agost 2011

De festa sense olles!!!!

Avui sortiràs de festa amb totes les ganes de passar-t’ho i pot ser contemples fer:
“uns quants cubates”
“unes birres”
“unes calades del porret”
“alguna ratlla”
“unes pastis”

Llegir més Deixa un comentari
10 agost 2011

Amy Winehouse

La reciente muerte de Amy Winehouse ha puesto de nuevo de actualidad el tema de los estilos de vida, y específicamente el consumo de alcohol y drogas. Pendientes aún de la autopsia de la cantante que nos clarifique las causas de su muerte, el debate se centra en el campo de la adicciones: cuáles son sus bases fisiológicas, como abordarlas y como tratarlas.

Llegir més Deixa un comentari
  • Farmàcies

    Troba les farmàcies de guàrdia

    Vic Euras
    Torelló Nofre
    Manlleu Rosell


  • Centres atenció
    primària d’Osona

  • Carpeta Personal de Salut

    Consulta el document PDF abans d'accedir-hi
  • Canal Salut

    El portal de salut de la
    Generalitat de Catalunya
  • Salut i Escola

    Contacta amb la teva infermera
    de forma confidencial.
  • Infermera virtual


    Informació, suggeriments i consells.
  • Vacunes

    - Vacunes sistemàtiques
    - Consells i vacunacions a viatgers internacionals

  • Tabaquisme


    Tractament del tabaquisme a la Catalunya Central 2015
  • Allloro Facebook!