Consejos prácticos:
Dimarts, 21 d'agost de 2012
Diumenge, 19 d'agost de 2012
Dissabte, 18 d'agost de 2012
El tabac de liar és més perjudicial per a la salut que els cigarrets convencionals, tot i la percepció social que el primer conté menys additius i que comporta menys riscos per a la salut, segons constata un estudi del Centre d'Investigació i Control de la Qualitat del Institut Nacional del Consum.
La historia del té verde comenzó en China hace unos 5000 años. En aquella época todo el té era verde, preparado con hojas frescas de la planta cuyo nombre botánico es "Camellia sinensis". Tiempo después, el té negro (fermentado) y el Oolong (semifermentado) hicieron su aparición. Con la llegada del frío, hay muchas razones para reconfortarnos con una deliciosa taza. Entre ellas, las desveladas por investigaciones recientes que indican que se trata de una bebida “estrella” para el cerebro.
Els desastres naturals, els conflictes i altres emergències ponen en perill la vida i la salut de milions de persones cada any. Em mig d’aquestes crisis, milers de treballadors humanitaris dedicats lluiten per cuidar als afectats i ajudar a les autoritats locals a prestar-los l’assistència. En el Dia Mundial de l’Assistència Humanitària, l’OMS i altres organismes internacionals posen de manifest la feina dels treballadors humanitaris i rendeixen homenatge a aquells que han mort o rebut ferides mentre complien la seva funció essencial. El tema d’aquest any és “Som personal d’assistència humanitària”. Per celebrar el Dia haurà esdeveniments a la Seu de les Nacions Unides a Nova York, en el centre de Ginebra i en altres llocs.
El Dia Mundial de l’Assistència Humanitària ofereix la possibilitat de què:
A partir de divendres es preveu episodi de calor que arribarà al màxim entre divendres i dissabte.Afectarà comarques d'interior de Catalunya.
Avis de situacio meteorològica de risc per Onada de Calor Previsio pel divendres 17 de agost de 2012 Nivell 2 [ Nivell 1: Situacio de risc Nivell 2: Situacio d'alt risc ]
Onada de Calor divendres 17-8-2012Nivell 2 Comunicat dijous 16-8-2012 a 08:30 T.U.
Superacio del llindar: temperatura màxima superior al percentil 98 durant tres dies consecutius o més
Possible: Garrigues, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Segrià, Urgell
Comentari: La calor s'intensificarà durant el cap de setmana i les temperatures extremes afectaran també la resta de les comarques de l'interior.
Roser Martínez Méndez
Responsable d'Atenció Primària
Regió Sanitària Catalunya Central
Servei Català de la Salut (CatSalut)
- Vacunes sistemàtiques
- Consells i vacunacions a viatgers internacionals