Disseny de menús saludables a residències geriàtriques.
Rètol curs disseny menús saludables desembre 2012
Divendres, 23 de novembre de 2012
14 de novembre
Aquest esdeveniment anual serveix per generar en tot el món major consciència del problema que suposa la diabetis, del vertiginós augment per tot arreu de les taxes de morbiditat i de la forma d’evitar la malaltia en la majoria dels casos. El Dia Mundial de la Diabetis, instituït per iniciativa de la Federació Internacional de la Diabetis i l’OMS, se celebra el 14 de novembre per commemorar l’aniversari del naixement de Frederick Banting, qui, juntament amb Charles Best, va tenir un paper determinant en la descoberta l’any 1922 de la insulina, hormona que permet tractar als diabètics i salvar-los la vida.
L’OMS estima que en el món hi ha 346 milions de persones amb diabetis, guarisme que molt probablement, si no hi ha cap intervenció, per al 2030 s’haurà més que duplicat. Gairebé el 80% de les morts per diabetis es produeixen en països d’ingressos baixos o mitjans.
25 de novembre
L’any 1999, l’Assemblea General de les Nacions Unides va designar el 25 de novembre com a Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona. La violència contra les dones i nenes constitueix un problema de proporcions pandèmiques. Com a mínim una de cada tres dones en el món han patit maltractament, ha estat forçada a mantenir relacions sexuals o ha patit alguna mena d’abús al llarg de la seva vida, generalment per part d’alguna persona coneguda.
Els defensors dels drets de les dones establiren a partir de 1981 el 25 de novembre com a dia contra la violència. La data commemora el brutal assassinat l’any 1960 de les tres germanes Mirabal, activistes polítiques de la República Dominicana, per ordre del dictador dominicà Rafael Trujillo (1930-1961).
Es convida als governs, organitzacions internacionals i ONG a què aquest dia organitzin activitats per tal de promoure la consciència col·lectiva del problema. El Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona també constitueix el punt de partida dels 16 Dies d’Activisme contra la Violència de Gènere, que es perllonga fins el 10 de desembre, Dia dels Drets Humans.
20 de novembre de 2012
Els accidents a la carretera provoquen la mort a prop d’1,3 milions de persones i danys o alguna incapacitat en altres 50 milions. Constitueix la principal causa de mortalitat entre els joves d’edats compreses entre els 15 i els 29 anys.
A l’octubre de 2005, l’Assemblea General de les Nacions Unides va adoptar una resolució que instava als governs a declarar el tercer diumenge de novembre com a Dia Mundial en Record de les Víctimes d’Accidents de Trànsit. El dia es va crear amb l’objectiu d’oferir reconeixement a les víctimes d’accidents i a la difícil situació dels familiars que s’enfronten a les conseqüències emocionals i pràctiques d’aquests tràgics successos.
L’OMS i el Grup de col·laboració de les Nacions Unides per a la seguretat vial encoratgen als governs i a les organitzacions no governamentals de tot el món a commemorar aquest dia per tal d’atraure l’atenció pública cap als accidents de trànsit, les seves conseqüències i els costos, i les mesures que poden prendre per a prevenir-los.
16 de novembre
El dia Mundial de l’EPOC és el 17 de novembre, data en què s’intenta promoure arreu del món una més profunda comprensió de la malaltia i una millor atenció als pacients. Segons els càlculs de l’OMS corresponents a 2004, hi ha 64 milions de malalts d’EPOC. L’OMS preveu que per al 2030 aquesta malaltia s’haurà erigit com la tercera causa més important de mortalitat en tot el món. Els principals factors de risc són el tabaquisme, la contaminació de l’aire, tant en espais tancats com a l’exterior, i la inhalació de partícules de pols i substàncies químiques en el lloc de treball.
El Dia Mundial, organitzar per la Iniciativa Mundial contra la Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica (GOLD), s’acompanya d’una sèrie d’activitats a càrrec de professionals de la salut i grups de pacients de tot el món.
Què fa per tu Osona contra el Càncer?
A càrrec del Dr. Eduard Batiste-Alentorn (Oncòleg)
- Vacunes sistemàtiques
- Consells i vacunacions a viatgers internacionals