Utilització dels mocadors portabebès

allloro 30 març 2012

Els mocadors o fulards portabebès, coneguts amb diversos noms, generalment són peces de roba que s’utilitzen per portar un nadó penjat de les espatlles de la mare, del pare o d’una altra persona adulta. Aquest sistema de transport ha estat utilitzat tradicionalment per moltes cultures i ha adquirit popularitat en el nostre entorn perquè permet gaudir del contacte corporal amb el nadó, la qual cosa afavoreix la conservació de la seva temperatura corporal i fa que s’hi estableixi un fort vincle afectiu.
Tot i així, l’ús incorrecte dels mocadors portabebès pot tenir conseqüències de diferent gravetat per al nadó: lesions per cops o caigudes i, excepcionalment, l’asfíxia. L’Agència de Salut Pública de Catalunya i la Societat Catalana de
Pediatria han elaborat un recull de consells de seguretat per a l’ús dels
mocadors portabebès que convé seguir sempre i, molt especialment, en el cas
dels nadons menors de 4 mesos, els nascuts prematurament o amb un
baix pes i els que pateixen processos infecciosos respiratoris

Quan adquiriu un mocador portabebès, heu de tenir en compte les
instruccions d’ús de l’empresa fabricant i del venedor, especialment pel
que fa a la seguretat.

  • Quan utilitzeu el mocador portabebès per primer cop, assegureu-vos que estareu amb una altra persona que us pugui ajudar.
  • Assegureu-vos que veieu sempre la cara o els ulls del nadó i que ni la vostra roba ni el vostre cos no li tapen la boca ni el nas.
  • Assegureu-vos que el coll de l’infant no està flexionat amb la barbeta inclinada damunt del pit, ja que això li podria impedir respirar amb normalitat.
  • Eviteu possibles caigudes: portar un mocador portabebès pot afectar el vostre equilibri, especialment quan pugeu i baixeu escales.
  • Quan prepareu o consumiu begudes calentes, pareu-hi especial atenció, ja que podrien vessar-se damunt del nadó.
  • Verifiqueu periòdicament que el mocador està ben lligat i que l’infant és en una posició correcta, ja que els vostres moviments poden afluixar el mocador i variar-ne la posició.

Canal Salut

Deixa el teu comentari

  • Farmàcies

    Troba les farmàcies de guàrdia

    Vic Arumí
    Torelló Bardolet
    Manlleu Montse Espona


  • Centres atenció
    primària d’Osona

  • Carpeta Personal de Salut

    Consulta el document PDF abans d'accedir-hi
  • Canal Salut

    El portal de salut de la
    Generalitat de Catalunya
  • Salut i Escola

    Contacta amb la teva infermera
    de forma confidencial.
  • Infermera virtual


    Informació, suggeriments i consells.
  • Vacunes

    - Vacunes sistemàtiques
    - Consells i vacunacions a viatgers internacionals

  • Tabaquisme


    Tractament del tabaquisme a la Catalunya Central 2015
  • Allloro Facebook!